Pomoc w aplikowaniu o Fundusze Unii Europejskiej oraz Fundusze Krajowe

oraz zarządzanie procesem aplikacyjnym

I. Informowanie i przygotowanie beneficjentów do korzystania z Funduszy:

  • Opracowanie projektów szkoleniowych i doradczych
  • Szkolenia tematyczne dla grup beneficjentów

II. Kompleksowe zarządzanie projektami finansowanymi z funduszy, usługi w zakresie:

  • Doboru programu i oceny zdolności dotacyjnej,
  • Organizacji zespołu i procesu projektowego (projekty budowalne, oddziaływania n środowisko, projekty technologiczne),
  • Nadzór nad sprawnością przebiegu prac poszczególnych członków zespołu projektowego,
  • Doradztwa bieżącego dla Organów Zarządczych firmy w zakresie aspektów prawnych, wymagań, zobowiązań oraz koncepcji projektowo-technologicznej w aspekcie wymagań instytucji wdrożeniowej
  • Usługi zarządzania procesem aplikacyjnym,
  • Opracowania dokumentacji aplikacyjnej,
  • Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
  • Bezpośrednie składanie wniosków do instytucji wdrożeniowej,

III. Realizacja inwestycji

  • Modyfikacje projektu zgłoszonego do dotacji, aneksy,
  • Przygotowanie i prowadzenie postępowań ofertowych (quasi przetargów),
  • Przygotowanie lub ocena projektów umów z wykonawcami,
  • Kontakty w wykonawcami na każdym etapie realizacji inwestycji i akceptacji zmian w projekcie oraz doradztwo dla wykonawców w zakresie realizacji inwestycji wspieranej przez dotacje,
  • Doradztwo i pomoc w przygotowaniu i lub/ocena protokołów odbioru,
  • Monitoring realizacji inwestycji,
  • Ocena każdego dokumentu rozliczeniowego na etapie jego powstawania,
  • Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
  • Bezpośrednie składanie wniosków i aneksów do instytucji wdrożeniowej,

IV. Rozliczenie – dokumentacja wniosków o płatność

  • Opracowanie wniosku o płatność,
  • Przygotowanie dokumentacji do kontroli dotacji na miejscu,
  • Obecność i doradztwo na etapie kontroli wniosku w zakładzie,
  • Kontakty z Instytucją Wdrażającą przyznająca dotację, na każdym etapie współpracy z klientem
  • Przygotowania pism i zapytań dot interpretacji. Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
  • Bezpośrednie składanie wniosków do instytucji wdrożeniowej,
  • Przygotowanie dokumentacji dot projektu dla potrzeb banku (kredyty, gwarancje bankowe itp.)

V. Przygotowanie dokumentacji dla potrzeb banku – pomoc przy uzyskaniu kredytów inwestycyjnych

  • Kredytów finansujących inwestycje z Funduszy UE
  • Kredytów preferencyjnych
  • Kredytów komercyjnych i obrotowych.