Pomoc w aplikowaniu o Fundusze Unii Europejskiej oraz Fundusze Krajowe
oraz zarządzanie procesem aplikacyjnym
I. Informowanie i przygotowanie beneficjentów do korzystania z Funduszy:
- Opracowanie projektów szkoleniowych i doradczych
- Szkolenia tematyczne dla grup beneficjentów
II. Kompleksowe zarządzanie projektami finansowanymi z funduszy, usługi w zakresie:
- Doboru programu i oceny zdolności dotacyjnej,
- Organizacji zespołu i procesu projektowego (projekty budowalne, oddziaływania n środowisko, projekty technologiczne),
- Nadzór nad sprawnością przebiegu prac poszczególnych członków zespołu projektowego,
- Doradztwa bieżącego dla Organów Zarządczych firmy w zakresie aspektów prawnych, wymagań, zobowiązań oraz koncepcji projektowo-technologicznej w aspekcie wymagań instytucji wdrożeniowej
- Usługi zarządzania procesem aplikacyjnym,
- Opracowania dokumentacji aplikacyjnej,
- Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
- Bezpośrednie składanie wniosków do instytucji wdrożeniowej,
III. Realizacja inwestycji
- Modyfikacje projektu zgłoszonego do dotacji, aneksy,
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań ofertowych (quasi przetargów),
- Przygotowanie lub ocena projektów umów z wykonawcami,
- Kontakty w wykonawcami na każdym etapie realizacji inwestycji i akceptacji zmian w projekcie oraz doradztwo dla wykonawców w zakresie realizacji inwestycji wspieranej przez dotacje,
- Doradztwo i pomoc w przygotowaniu i lub/ocena protokołów odbioru,
- Monitoring realizacji inwestycji,
- Ocena każdego dokumentu rozliczeniowego na etapie jego powstawania,
- Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
- Bezpośrednie składanie wniosków i aneksów do instytucji wdrożeniowej,
IV. Rozliczenie – dokumentacja wniosków o płatność
- Opracowanie wniosku o płatność,
- Przygotowanie dokumentacji do kontroli dotacji na miejscu,
- Obecność i doradztwo na etapie kontroli wniosku w zakładzie,
- Kontakty z Instytucją Wdrażającą przyznająca dotację, na każdym etapie współpracy z klientem
- Przygotowania pism i zapytań dot interpretacji. Dokonywanie w imieniu klienta i z jego pełnomocnictwa kontaktów i czynności z instytucją wdrażającą,
- Bezpośrednie składanie wniosków do instytucji wdrożeniowej,
- Przygotowanie dokumentacji dot projektu dla potrzeb banku (kredyty, gwarancje bankowe itp.)
V. Przygotowanie dokumentacji dla potrzeb banku – pomoc przy uzyskaniu kredytów inwestycyjnych
- Kredytów finansujących inwestycje z Funduszy UE
- Kredytów preferencyjnych
- Kredytów komercyjnych i obrotowych.